Jon Perez Ikerlaneko ikertzaile nagusia da, sistema adimendun fidagarrien arloan.
Bertan, elektronika, fidagarritasuna, adimen artifiziala eta zibersegurtasun
teknologiak konbinatzen dira.
Hamabost urte baino gehiagoko esperientzia
zabala du segurtasun sistema kritikoen garapenean sektore industrial
ezberdinentzako (trenak, automobilak, aerosorgailuak, makina industrialak,
igogailuak eta txip-ak).
Austriako TU Wien unibertsitatean informatikan doktorea ,
Glasgow-ko Unibertsitatean elektronikako masterra eta Mondragon Unibertsitatean
ingenieritza industriala ikasi zuen.
Ikerlanen hogei urte ikertzaile eta arlo buru
moduan lana egin du. Eta aurretik Mondragon Unibertsitatean ikusmen
artifizialaren arloan eta Motorola Semiconductors-en (Erresuma Batuan) software
garatzaile gisa lan egin du.
Arlo akademikoan, Estatuko eta Europako hainbat
ikerketa proiektutan parte hartu du, 50 argitalpen zientifiko baino gehiago egin ditu,
ARTEMIS batzorde zientifikoko kidea da, IIIA-CSIC-ekin lankidetzan aritzen da
adimen artifizial fidagarriaren arloan eta UPV/EHU-rekin ere lankidetzan aritzen da
‘Sistema Fidagarrien’ irakasle bisitari gisa (MISE Masterra).
Garapen
teknologikoak gero eta azkarrago doaz eta gure gizartean gero eta eragin
haundiagoa dute. Aldaketa konstante bakarra bihurtzen da. Dagoeneko iraultza
teknologikoak ez dira hainbat belaunalditan zehar gertatzen, baizik eta gure
bizitzan hainbat iraultza teknologiko bizitzeko prestatu behar gara./// Hitzaldi
honetan makina autonomoak zer diren eta gizarteari dakarzkion hainbat erronka
azalduko ditugu.
Hitzaldia didaktikoa da, ikustarazteko eta ulertzeko, baina batez
ere bere garapena eta gure bizitzetan edukiko duen eragina kontzienteki bizi ahal
izateko.
Zer dira makina autonomoak? Heuren kabuz ikasteko eta lanak heuren
kabuz egiteko kapaz diren makinak, gizakien gainbegiratze beharrik gabe. Gurekin
eta gure artean elkarlanean egongo direnak. Adibidez: auto autonomoak eta
gizakiekin batera elkarlana egingo duten robotak.
Inoiz makina autonomo bat
erosten edo erabiltzen ez badut, niretzako ere interesgarria izango da ? Baietz
esango nuke. Adibidez: auto berriak eta etorkizuneko autonomoak heuren kabuz
erabakiak hartzen dituzte, eta erabaki horien ondorioak autoan barruan eta
kanpoan daudenentzako dira. Beraz, istripu bat ezin bada ekiditu: nortzuk
babestuko ditu lehenengo (barrukoak edo kanpokoak)? Nork erabakitzen du hori?
Nork erakutsiko dio hori autoari? Zein da erabaki etikoa? Zein da fabrikatzailearen
ardura? Zer esango du legeak? Ze erabaki dira onargarriak gure gizartean.
No hay comentarios:
Publicar un comentario