Petxo Idoiaga, Informazio Zientzietan lizentziatua da, Gizarte eta Komunikazio Zientzien
Fakultateko irakaslea, Informazio Zientzietan doktorea eta Unibertsitateko
katedraduna; 2013ko urrian, erretiroa hartu ondoren EHUko Ohorezko
irakasle laguntzailea.
Komunikabideak eta sare sozialak gure bizitzaren, kulturaren
eta harremanen parte dira. Horregatik, beharrezkoa da horiek ezagutzea, aztertzea eta
haiekin ditugun portaera indibidualak eta kolektiboak definitzea.
2020an, Espainian,
telebista izan zen gehien kontsumitu zen hedabidea, egunean 210 minutu inguruko
batez bestekoarekin (EAEn 234), hau da, egunean hiru ordu eta erdi inguru. Ondoren,
Internet etorri zen, eta espainiarrek 181,5 minutu inguru erabili zituzten egunero.
Irratia, berriz, hirugarren izan da 93'6 minututan.
Euskal Autonomia Erkidegoan,
Internet erabiltzen duten 15 urte eta gehiagoko pertsonen kopurua 1.551.600 da
2020ko lehen hiruhilekoan. Kopuru hori adin horietako euskal biztanleriaren % 82,6 da,
Eustatek egindako datuen arabera. Aurreko urteko aldi berarekin alderatuta, ehuneko
horrek 2,4 puntu egin du gora.
Euskal herritarren % 45,2k Internet bidez erosi
dituzte ondasunak eta zerbitzuak azken hamabi hilabeteetan, 2019an baino ehuneko
4,1 puntu gehiago; Internet erabiltzen duten herritarrei dagokienez, % 54,8
dira.
Petxo Idoiaga es Licenciado en Ciencias de la Información, profesor de la
Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación, Doctor en Ciencias de la
Información, Catedrático de Universidad (2001) y, tras su jubilación en octubre
2013, profesor Colaborador Honorífico de la UPV/EHU.
Los medios de
comunicación y las redes sociales son parte de nuestras vidas, de nuestra cultura y de
nuestras relaciones. Por esa razón es necesario conocerlos, analizarlos y definir
nuestros comportamientos individuales y colectivos con ellos.
En 2020, la televisión
fue el medio más consumido en España, con una media de aproximadamente de 210
minutos al día (en la C.A. de Euskadi 234), lo que supone, unas tres horas y media
diarias. Le siguió Internet, con un uso por parte de los españoles de aproximadamente
181,5 minutos cada día. La radio, por su parte, ocupó la tercera posición 93,6
minutos.
El número de personas de 15 y más años usuarias de Internet en la C.A. de
Euskadi se sitúa en 1.551.600 en el primer trimestre de 2020, cifra que representa el
82,6% del conjunto de la población vasca de esas edades, según datos elaborados por
Eustat. Con respecto al mismo período del año anterior, este porcentaje se incrementa
en 2,4 puntos porcentuales.
El 45,2% de la población vasca ha comprado bienes y
servicios por Internet en los últimos doce meses, 4,1 puntos porcentuales más que en
2019; en relación a la población usuaria de Internet, representan el 54,8%.
No hay comentarios:
Publicar un comentario